FoodExpo
Search
Generic filters
Filter by Custom Post Type
FOOD EXPO DEBATES

Κορυφαία στελέχη της αγοράς έδωσαν το παρών στα FOOD EXPO Debates

Το μέλλον των επιχειρήσεων του κλάδου στη μετά covid εποχή αναλύθηκε και συζητήθηκε μέσα από τις πολύ ενδιαφέρουσες διαδικτυακές ομιλίες  που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της FOOD EXPO Digital.

Η FOOD EXPO Digital πραγματοποιήθηκε 14 με 18 Ιουνίου 2021 συνοδευόμενη από ένα πλούσιο και επίκαιρο πρόγραμμα ομιλιών και παρουσιάσεων, τα “FOOD EXPO Debates” , τα οποία στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία και κέντρισαν το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του κλάδου των τροφίμων και ποτών. Συγκεκριμένα περισσότερα από 5.000 άτομα παρακολούθησαν συνολικά και τις πέντε ημέρες τις ομιλίες αλλά και τις γαστρονομικές επιδείξεις των 4 Περιφερειών (Αττικής, Βορείου Αιγαίου, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας) και του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, μέσα από τα κανάλια της ψηφιακής έκθεσης αλλά και της FOOD EXPO.

Δευτέρα 14 Ιουνίου

Στη δυναμική επιστροφή των εκθέσεων σε hybrid ωστόσο περιβάλλον αναφέρθηκε ο Θανάσης Παναγούλιας, CEO της διοργανώτριας εταιρείας της έκθεσης, την 1η ημέρα των FOOD EXPO Debates κάνοντας λόγο στη συνέχεια, για τα νέα projects που ετοιμάζει η FORUM για την ελληνική αγορά, από κοινού με τον εκθεσιακό οργανισμό της Νυρεμβέργης. To Zero Waste ως πρόκληση αλλαγής, αναλύθηκε ακόμη μεταξύ άλλων από τον Χρήστο Μουρτζιόπουλο, Δ/ντη Διασφάλισης και Ποιότητας της Μπάρμπα Στάθης, ο οποίος επισήμανε ότι η πρακτική προσέγγιση στις αρχές βιωσιμότητας έχει αποφέρει πρακτικά οφέλη για την εταιρεία. Η Ιφιγένεια Παλάντζα, εκπρόσωπος της αλυσίδας Βιολογικό Χωριό, μίλησε στη συνέχεια για την άνοδο των βιολογικών προϊόντων στο retail, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, ενώ ο Χαράλαμπος Αγγελούδης, Αναπλ. Γεν. Δ/ντης, TUV Austria Hellas υπογράμμισε τη σημασία της πιστοποίησης προϊόντων ειδικά στον τομέα των τροφίμων. Για τον ‘πόλεμο’ των προμηθευτών για μια θέση στο ράφι, μίλησαν τέλος εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Τρίτη 15 Ιουνίου

Η 2η ημέρα των FOOD EXPO Debates ξεκίνησε με την τοποθέτηση του Γιάννη Μωΰσογλου, Διευθυντή Πωλήσεων και Ανάπτυξης της One Point, ο οποίος αναφέρθηκε στο αμερικάνικο όνειρο και τη δύσκολη εξίσωση της εισόδου ελληνικών επιχειρήσεων στη αγορά των ΗΠΑ. Για τη σημασία του brand, Ελλάδα, στην επιλογή των καταναλωτών αναφέρθηκε ακόμη ο Γιώργος Μπάλτας, Καθηγητής στο Τμήμα Marketing του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Την ανάγκη δημιουργίας εθνικής καμπάνιας για το τυποποιημένο ελαιόλαδο υπογράμμισε ο Γιώργος Οικονόμου, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην αγορά κρέατος με τον Νίκο Λούστα, CEO της εταιρείας Μέγας Γύρος να στέλνει ισχυρό μήνυμα για τον κλάδο ότι δεν θα αντικατασταθεί από τα plant-based προϊόντα.

Τετάρτη 16 Ιουνίου

Η σημασία της ποιοτικής πρώτης ύλης στα εστιατόρια τόσο από την οπτική των chef όσο και των επιχειρηματιών, αναλύθηκε μεταξύ άλλων την 3η ημέρα των FOOD EXPO Debates. Η σχέση ποιότητας και τιμής, η εποχικότητα αλλά και η σωστή διαδικασία από την παραγωγή, μέχρι την τροφοδότηση του εστιατορίου είναι τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα προϊόν για να θεωρείται premium σύμφωνα με τον Αστέριο Κουστούδη, Executive Chef στη Μεγάλη Βρετανία και το King George. Ο Γιάννης Παρίκος, Chef- Ιδιοκτήτης στο Secret Kooc του Costa Navarino ανέφερε ότι το premium προϊόν ξεκινάει από την παραγωγή, τον σπόρο μέχρι και το σερβίρισμα, ενώ ο Σπύρος Κερκύρας, Owner των 42bar Restaurant, Monzu και Hide & Seek και Owner Συμβουλευτικής Εταιρίας Bar Solutions τόνισε από την πλευρά του ότι το premium δεν είναι απαραίτητα το ακριβό και το απλησίαστο, όπως είχε περάσει στη συνείδηση του κόσμου μέχρι πριν από μερικά χρόνια. Εν συνεχεία, ο Παναγιώτης Μπορέτος, Γενικός Διευθυντής της IRI Hellas, αναλύοντας τις καταναλωτικές τάσεις εντός και εκτός συνόρων, σημείωσε ότι ο τζίρος των supermarkets στην Ελλάδα αναμένεται να εμφανίσει πτώση τουλάχιστον 2%, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, για την ασφάλιση πιστώσεων που γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη στην ελληνικά αγορά, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Γκιώνης, Εμπορικός Διευθυντής της Atradius Greece. Με τα δίκτυα διανομής στην Ελλάδα ολοκληρώθηκαν τα FOOD EXPO Debates της Τετάρτης, με τον Δημήτρη Κυριακόπουλο, CEO του Ομίλου Αγορών της Δέλτα και την Χριστίνα Παπανδρέου, Group CFO and Logistic Director της Elgeka να αναλύουν τους τρόπους που μπορεί μια εταιρεία να μπει στη λιανική.

Πέμπτη 17 Ιουνίου

Στη σημαντική συμβολή που έχει το factoring στην εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, αναφέρθηκαν εκπρόσωποι κορυφαίων εταιρειών του κλάδου στο 8o Export Summit, που φιλοξένησαν τα FOOD EXPO Debates. Εν συνεχεία, ο Γρηγόρης Σταματόπουλος, Γενικός Διευθυντής του ΟΑΕΠ σημείωσε ότι ο οργανισμός εκσυγχρονίζεται και στόχος του είναι η συμβολή στην ενίσχυση της εξαγωγικής πολιτικής της χώρας και του σχεδιασμού για την εξωστρέφεια.

Παρασκευή 18 Ιουνίου

Στη μεγάλη σημασία των δικτύων διανομής για τους εξαγωγείς αναφέρθηκε ο Διονύσης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους και Logistics την 5η ημέρα των FOOD EXPO Debates, ενώ τόνισε ότι «στο εξωτερικό ο καταναλωτής είναι πολύ αυστηρός και στο πρώτο λάθος σε τιμωρεί». Υψηλή ποιότητα και λιγότερο αλάτι είναι οι προδιαγραφές που ζητούν οι διεθνείς αγορές από την επιτραπέζια ελιά, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη συνέχεια, ο Νέλος Γεωργούδης, Πρόεδρος της ΠΕΜΕΤΕ. Παράλληλα, ο Dr Αντώνιος Καναβούρας, στέλεχος στη Βιομηχανία τροφίμων τόνισε, αναφερόμενος στις απώλειες τροφών στην εφοδιαστική αλυσίδα ότι το στοίχημα διεθνώς με τις μεγάλες εταιρείες είναι να οδηγήσουν τον καταναλωτή στη διαχείριση των ίδιων των προϊόντων τους, ώστε να έχουν τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Η εναρμόνιση της συσκευασίας με το προϊόν και η έμφαση στην ποιότητα είναι οι δύο βασικοί άξονες, στους οποίους πρέπει να εστιάσει η επιχείρηση που σχεδιάζει να βγει στο εξωτερικό, σημείωσε μεταξύ άλλων ο Θανάσης Γιαλούρης, Αντιπρόεδρος της Forum στη συζήτηση με θέμα «Product Pairing: Συνδυάζοντας προϊόντα και αγορές», ενώ τέλος, ο Mίλτος Καρούμπας, Πρόεδρος Συνδέσμου Αρχιμαγείρων Ελλάδας υπογράμμισε την στροφή των καταναλωτών προς την ελληνική κουζίνα και την υπεραξία των ελληνικών προϊόντων.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας