Search
Generic filters
Filter by Custom Post Type
  • Home
  • Highlights
  • Έρευνα 2025: Ιnsights για τη διανομή ροφημάτων στην Ελλάδα

Έρευνα 2025: Ιnsights για τη διανομή ροφημάτων στην Ελλάδα

Η έρευνα διεξήχθη από την Ierax Analytix για την FOOD EXPO και παρουσιάστηκε αποκλειστικά κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς BEVERAGE SUMMIT, από τον Market Analyst & Founder της, Χάρη Λαλάτση, και αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν τις εταιρείες που διανέμουν ροφήματα.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα τρία πρώτα σε ποσότητες ροφήματα που διανέμονται είναι το νερό/ανθρακούχο νερό (71%), οι χυμοί (57%) και τα αναψυκτικά (λεμονάδα, πορτοκαλάδα, pink grapefruit) με 50%.

Το συχνότερο πρόβλημα στη διανομή ροφημάτων είναι το πάρκινγκ (41%) και η χαμηλότερη ζήτηση (21%). Το πρόβλημα του πάρκινγκ φανερώνει την ανάγκη για καλύτερη υποδομή και σχεδιασμό στις αστικές περιοχές, ενώ η χαμηλότερη ζήτηση μπορεί να οφείλεται σε εποχιακές διακυμάνσεις ή αλλαγές στις καταναλωτικές τάσεις.

Στην ερώτηση «πόσο ενημερωμένοι πιστεύετε/βλέπετε ότι είναι οι πελάτες σας για τον κλάδο ροφημάτων», το 90% απάντησε αρκετά. Αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και είναι ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τις επιλογές τους.

Το συχνότερο χαρακτηριστικό μιας πετυχημένης συνεργασίας με τους πελάτες είναι η ταχύτητα (43%) και η αξιοπιστία παραδόσεων (24%). Η ταχύτητα και η αξιοπιστία είναι κρίσιμες για την επιτυχία στον κλάδο των ροφημάτων, καθώς οι καταναλωτές απαιτούν γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση.

Στη συνεργασία με τους λιανέμπορους, οι εταιρείες διανομής νιώθουν 75% ικανοποιημένες, με τους παραγωγούς/εισαγωγείς  το 50% δεν είναι ούτε ικανοποιημένες ούτε δυσαρεστημένες και 69% ικανοποιημένες με τους χονδρέμπορους. Η υψηλή ικανοποίηση από τους λιανέμπορους και τους χονδρέμπορους δείχνει ότι οι σχέσεις συνεργασίας είναι ισχυρές, ενώ η στάση ουδετερότητας προς τους παραγωγούς / εισαγωγείς υποδηλώνει την ανάγκη για βελτίωση των σχέσεων αυτών.

Οι εταιρείες διανομής δηλώνουν 75% ικανοποιημένες από τη συνεργασία τους με τις επιχειρήσεις του κλάδου Ηο.Re.Ca. και 68% από τη μικρή λιανική (π.χ. περίπτερα). H υψηλή ικανοποίηση από τις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca. δείχνει την επιτυχία των συνεργατών αυτών, ενώ η μικρή λιανική παραμένει σημαντική για τη διανομή ροφημάτων.

Όσον αφορά τη χρήση συστημάτων παρακολούθησης φορτίου (tracking) για τα ροφήματα, το 93% δεν χρησιμοποιεί. Η έλλειψη χρήσης συστημάτων παρακολούθησης υποδηλώνει την ανάγκη για τεχνολογικά αναβάθμιση και βελτίωση της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Αν μπορούσαν να αλλάξουν κάτι στον κλάδο των ροφημάτων αύριο, το 79% θα ήθελε χαμηλότερες τιμές. Η έμφαση στη μείωση των τιμών δείχνει την ανάγκη για οικονομική βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα.

Η έρευνα της Ierax Analytix αποκαλύπτει μια δυναμική και ανταγωνιστική αγορά ροφημάτων, όπου οι προτιμήσεις των καταναλωτών και η ποιότητα παραγωγής παίζουν καθοριστικό ρόλο. Οι εταιρείες διανομής πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις και να επενδύσουν σε τεχνολογία και ποιότητα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Δείτε όλη την έρευνα

Εγγραφείτε στο Newsletter μας