Search
Generic filters
Filter by Custom Post Type
  • Home
  • Highlights
  • Έρευνα 2025: Ανακαλύπτοντας τις προτιμήσεις και τις τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών στα ροφήματα

Έρευνα 2025: Ανακαλύπτοντας τις προτιμήσεις και τις τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών στα ροφήματα

Η έρευνα για τις καταναλωτικές τάσεις στα ροφήματα που διεξήχθη από την Ierax Analytix για την FOOD EXPO και παρουσιάστηκε αποκλειστικά κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς BEVERAGE SUMMIT, από τον Market Analyst και Founder της Ierax Analytix, Χάρη Λαλάτση, αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία για τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών στα ροφήματα.  

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 866 άτομα ηλικίας 20-70 ετών, από τις 10 έως 20 Φεβρουαρίου 2025, έδειξε ότι το τσάι βρίσκεται μέσα στα τρία αγαπημένα ροφήματα των καταναλωτών και μάλιστα κατέχει την πρώτη θέση, με το σημαντικό 52% των ερωτηθέντων να το κατατάσσουν στην 1η θέση. Ειδικότερα, το τσάι φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αγαπητό στους άντρες άνω των 45 ετών (58%) και στις γυναίκες (47%).  

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα αναψυκτικά και οι χυμοί ακολουθούν με μικρή διαφορά, συγκεντρώνοντας 35% και 34% αντίστοιχα. 

Σχετικά με τα κριτήρια που επιλέγει κάποιος ρόφημα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι η γεύση είναι ο κυρίαρχος παράγοντας. Συγκεκριμένα, το 58% των ερωτηθέντων επιλέγει αναψυκτικά με βάση τη γεύση, ενώ το 55% προτιμά χυμούς για τον ίδιο λόγο. Τα ενεργειακά και τα λειτουργικά ποτά με 27% και 37% αντίστοιχα. 

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων δεν καταναλώνει ενεργειακά ( 44%) και λειτουργικά ποτά (31%). Αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά τα προϊόντα ή ότι δεν τα θεωρούν απαραίτητα στην καθημερινή τους ζωή.  

Στην ερώτηση ποιο ρόφημα (τύπος όχι μάρκα) θεωρούν το πιο μοντέρνο ή στη μόδα αυτή την περίοδο, τα ενεργειακά ποτά θεωρούνται τα πιο μοντέρνα, με το 34% των ερωτηθέντων να τα αναφέρει. Ωστόσο, παρά την αντίληψη αυτήν, ένα 42% των ατόμων που τα θεωρούν δημοφιλή δεν τα καταναλώνει. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι η δημοτικότητα των ενεργειακών ποτών βασίζεται περισσότερο στην εικόνα και τις τάσεις της εποχής και όχι τόσο στην πραγματικότητα.  

Το τσάι, και ειδικά οι παραλλαγές του, όπως το iced tea, το boba tea και το bubble tea, ακολουθεί με 15%, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν την αυξανόμενη δημοτικότητα αυτών των ροφημάτων. Τα αναψυκτικά έρχονται τρίτα με 11%, κάτι που υποδηλώνει πως αν και παραμένουν δημοφιλή, δεν θεωρούνται τόσο μοντέρνα όσο τα ενεργειακά ποτά και το τσάι.  

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, στο 57% των Ελλήνων καταναλωτών αρέσει περισσότερο να δοκιμάζει και να πειραματίζεται, παρά να αγοράζει την ίδια μάρκα.  

Αυτό φανερώνει ότι υπάρχει μια σημαντική μερίδα καταναλωτών που αναζητά ποικιλία και νέες γεύσεις, κάτι που μπορεί να ενθαρρύνει τις εταιρείες να καινοτομούν και να προσφέρουν νέα προϊόντα. Από την άλλη πλευρά, το 43% που παραμένει πιστό σε μια συγκεκριμένη μάρκα υποδηλώνει ότι η εμπιστοσύνη και η ικανοποίηση από ένα προϊόν παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στις καταναλωτικές συνήθειες.  

Στην ερώτηση «αν μπορούσες να αφαιρέσεις ένα στοιχείο από τα ροφήματα γενικά ποιο θα ήταν αυτό», οι απαντήσεις ήταν σαφείς. Το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ήθελε να αφαιρεθεί η πολλή ζάχαρη, με το ποσοστό αυτό να είναι ιδιαίτερα υψηλό (66%) στα άτομα έως 30 ετών. Αυτό υποδηλώνει μια τάση προς πιο healthy επιλογές, καθώς επικρατεί μια αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με την υγεία και τη διατροφή, ειδικά στους νεότερους καταναλωτές. 

Τα τεχνητά χαρακτηριστικά αποτελούν επίσης ένα σημαντικό ζήτημα, με το 24% των ερωτηθέντων να επιθυμεί την αφαίρεσή τους. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει μια ανησυχία για την ποιότητα και τη φυσικότητα των ροφημάτων. Τέλος, το 14% των ερωτηθέντων ανέφερε τις υψηλές τιμές ως το στοιχείο που θα ήθελε να αφαιρεθεί, κάτι που υποδηλώνει ότι η οικονομική προσιτότητα είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας για τους καταναλωτές.  

Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις όταν αγοράζουν ροφήματα. Το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πηγαίνει στο κατάστημα και μελετά τα διαθέσιμα προϊόντα πριν αποφασίσει. Ένα 29% έχει σημειωμένο στη λίστα τι θέλει να αγοράσει, ενώ ένα 9% επιλέγει μόνο ό,τι βρει σε προσφορά χαμηλής τιμής.  

Αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών είναι προσεκτική και επιθυμεί να εξετάσει τις επιλογές της πριν κάνει μια αγορά, ενώ μια μικρότερη μερίδα δίνει μεγαλύτερη σημασία στις τιμές.  

Στην περίπτωση που βγει ένα νέο ρόφημα στην αγορά και στην ερώτηση ποια είναι τα δύο χαρακτηριστικά του που θα σε έκαναν να το επιλέξεις, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν συγκεκριμένα κριτήρια. Το 41% των ερωτηθέντων επιλέγει ροφήματα με βάση μια ξεχωριστή πρόταση ή έναν συνδυασμό. Ένα 37% προτιμά ροφήματα χωρίς ζάχαρη, ενώ το 30% δίνει έμφαση στη θρεπτική αξία και τα συστατικά, με το ποσοστό αυτό να είναι ιδιαίτερα υψηλό (36%) μεταξύ των ατόμων έως 30 ετών. Τέλος, ένα 16% των ερωτηθέντων, που αφορά το 22% των αντρών φαίνεται να προτιμά προσφορές 1+1. 

Στο ερώτημα «ποια μέσα διαφήμισης πιστεύεις ότι σε επηρεάζουν περισσότερο για ένα ρόφημα», το 52% δήλωσε ότι επηρεάζεται από τα social media, με το ποσοστό αυτό να είναι ιδιαίτερα υψηλό (69%) στα άτομα έως 30 ετών. Οι συστάσεις από δικούς τους ανθρώπους επηρεάζουν το 48% των ερωτηθέντων, ενώ η τηλεόραση επηρεάζει το 39% με το ποσοστό αυτό να είναι υψηλότερο (46%) για άτομα άνω των 45 ετών.  

Συγκεκριμένα, στα social media επηρεάζονται από διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ανάλογα με την ηλικία τους. Το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επηρεάζεται περισσότερο από το Instagram, κυρίως άτομα έως 30 ετών. Ακολουθεί το Facebook με το 51% να αφορά άτομα άνω των 45 ετών, ενώ το Tik Tok επηρεάζει το 20%, με υψηλότερο ποσοστό στα άτομα ως 30 ετών. 

Όσον αφορά τις γευστικές δοκιμές, δεν είναι τόσο διαδεδομένες μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, με το 58% να δηλώνει ότι δεν έχει δοκιμάσει κάποιο ρόφημα μέσω γευστικής δοκιμής 

Στο ερώτημα αν αγόρασαν το ρόφημα μετά τη δοκιμή το 57% δήλωσε ναι. 

Στο αν θα μπορούσαν να αλλάξουν κάτι στον κλάδο των ροφημάτων αύριο, ένα σημαντικό 29% θα ήθελε λιγότερη ζάχαρη, γεγονός που δείχνει μια στροφή προς το ευ ζην, ενώ ένα 24% ανέφερε την τιμή.  

Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές αναγνωρίζουν διάφορες τάσεις για την ανάπτυξη της κατηγορίας των ροφημάτων. Μάλιστα, το 17% θεωρεί ότι οι υγιεινές επιλογές, τα φυσικά συστατικά και η διατροφική αξία είναι οι πιο δυνατές τάσεις. 

Όλα τα παραπάνω ευρήματα της έκθεσης προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τις εταιρείες που επιθυμούν να καινοτομήσουν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των καταναλωτών.   

Δείτε αναλυτικά την έρευνα  

Εγγραφείτε στο Newsletter μας