Το success story της FOOD EXPO 2024 αντανακλά τη δυναμική του κλάδου των τροφίμων και των ποτών, αποδεικνύει ότι η έκθεση διαμορφώνει το πιο κατάλληλο επιχειρηματικό πλαίσιο για επενδύσεις και αναδεικνύει τις τάσεις και τις καινοτομίες που διαμορφώνουν τη βιομηχανία τροφίμων του αύριο.
34.931 επαγγελματίες της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου, των Ξενοδοχείων και της Μαζικής Εστίασης από την Ελλάδα και από άλλες χώρες, ανακάλυψαν από κοντά πάνω από 50.000 ανώτερης ποιότητας και διατροφικής αξίας τρόφιμα και ποτά από 1.300 εκθέτες, πραγματοποίησαν ουσιαστικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους τους και φυσικά έκλεισαν επικερδείς συμφωνίες.
Ακόμη, η παρουσία 2.500 Διεθνών αγοραστών καθώς και 1.000 hosted buyers από 80 χώρες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι πραγματοποίησαν 15.000+ b2b meetings με τους εκθέτες, διαμόρφωσε ακόμα πιο κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν ως εκθέτες.
Επίσης, οι περισσότερες από 600 επιχειρήσεις από κάθε γωνιά της Ελλάδος που έδωσαν το «παρών» μέσα από τις οργανωμένες συμμετοχές 13 Περιφερειών, 14 Επιμελητηρίων και 3 Δήμων έκλεψαν τις εντυπώσεις με τα μοναδικής ποιότητας και γαστρονομικής υπεροχής παραδοσιακά προϊόντα, που παρουσίασαν και απέδειξαν και μέσα από το προσεγμένο branding τους ότι μπορούν να σταθούν επάξια στα ράφια των επιχειρήσεων του εξωτερικού. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το 52% των επισκεπτών προήλθαν από την επαρχία, γεγονός που επιβεβαιώνει το εύρος της εμπορικής δυναμικής της έκθεσης.
Προϊόντα μοναδικά, F&B καινοτομίες, ένα πανόραμα από παραδοσιακά προϊόντα
Στα περίπτερα των εκθετών αναδείχτηκαν νέα προϊόντα αλλά και τάσεις που διαμορφώνουν μία συνολική εικόνα για το μέλλον του κλάδου. Βιολογικό ελαιόλαδο αλλά και ελαιόλαδο πρώτης εσοδείας αγουρέλαιο, προϊόντα με ανανεωμένο eco-friendly packaging, μέλι και χαβιάρι με μαύρο σκόρδο, παιδικές βιολογικές μπάρες φρούτων, πόσιμο γιαούρτι, vegan spreads & dips, granola με βιολογικό μέλι, premium ελληνικό gin, μαρμελάδα σύκο με σοκολάτα, αλείμματα ξηρών καρπών και σπόρων, ψητές ελιές, σιμιγδάλι σε zero food waste συσκευασία, σιροπιαστά γλυκά με 0% ζάχαρη, αλάτι με αυγοτάραχο, spreads από λαχανικά, καφές με μαστίχα, vegan πίτες, προψημένα προϊόντων γύρου χοιρινού και κοτόπουλου, φτιαγμένα από 100% ελληνικό κρέας, ήταν μόνο μερικές από τις F&B τάσεις που είδαμε στην έκθεση και κέρδισαν τις εντυπώσεις.
Αλλά και πιο παραδοσιακά φυσικά προϊόντα που κάλυπταν όλες τις κατηγορίες που μπορεί να αναζητήσει ένας επιχειρηματίας: τυριά, γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, ψάρια, μαλάκια, κρεατοσκευάσματα, όσπρια, μαρμελάδες, αρτοποιήματα, πίτες, μπαχαρικά, αλλαντικά, ελαιόλαδο και προϊόντα ελιάς, κρασιά, λικέρ, μπίρες, αποστάγματα και η λίστα είναι ατελείωτη… από κάθε γωνιά της χώρας μας αλλά και από το εξωτερικό παρουσιάστηκαν σε μία τεράστια ποικιλία.
Μία έκθεση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της διεθνούς αγοράς
Ο μεγάλο αριθμός των ξένων αγοραστών που ήρθαν στην έκθεση αποδεικνύει το διεθνή της χαρακτήρα και την παγκόσμια εμβέλεια της. Οι αγοραστές αυτοί έμειναν εντυπωσιασμένοι από τα εκλεκτά, παραδοσιακά αλλά και πιο ιδιαίτερα προϊόντα που βρήκαν και για τα αυξημένα αντανακλαστικά που επέδειξαν οι περισσότεροι εκθέτες που πλέον είναι έτοιμοι να εξάγουν τα προϊόντα τους με ρεαλισμό, τόσο σε θέματα ποσοτήτων όσο και τιμών. Επίσης, το γεγονός ότι 200 εταιρίες από το εξωτερικό επέλεξαν να συμμετάσχουν στη FOOD EXPO, αποδεικνύει ότι η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό κανάλι προώθησης των προϊόντων τους στην ελληνική αγορά και επιβεβαιώνει τον διεθνή της χαρακτήρα και την εμπορική δυναμική της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Εκλεκτοί οίνοι και αποστάγματα παρουσιάστηκαν στην Oenotelia
Με μια μεγάλη γκάμα από τα πιο εκλεκτά ελληνικά κρασιά και premium αποστάγματα σπουδαίων εταιρειών, αλλά και νέους φιλόδοξους παραγωγούς, η Oenotelia ανταποκρίθηκε επάξια στις απαιτήσεις της οινικής αγοράς και αναδείχθηκε για ακόμα μία φορά σε ένα κομβικό οινικό trade show!>>
Workshops για τις εξελίξεις στον κλάδο & live cooking shows που ενέπνευσαν
Και τις τρείς ημέρες οι επισκέπτες παρακολούθησαν εξαιρετικές ομιλίες και ενδιαφέρουσες ημερίδες από στελέχη της αγοράς, καθώς και εκπρόσωπους κλαδικών φορέων στο stage του Workshops & Seminars, λαμβάνοντας πλήρη ενημέρωση για τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις στον F&B κλάδο. Παράλληλα, η γαστρονομική υπεροχή και ποιότητα των προϊόντων της Ελλάδας προβλήθηκε μέσα από τα live cooking shows με θεματικό τίτλο Mezé Project, που πραγματοποιήθηκαν στο Mediterranean Food Stage.